portrait of happy young couple cooking together KCZH4KS

Στα social media χαριτολογούμε αυτή την περίοδο, με τη σκιά της πανδημίας COVID-19 έχει πέσει απότομα πάνω μας, λέγοντας ότι σε 9 μήνες θα έχουμε  έκρηξη γεννήσεων στις χώρες που ακολουθούν το #μένουμεσπίτι!

Τι γίνεται όμως αν τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα και για να κρατήσω στην αγκαλιά μου το μωράκι μου απαιτούνται επισκέψεις στον γιατρό , εξετάσεις, έλεγχοι, γραφειοκρατικές διαδικασίες, δηλαδή πολλές έξοδοι από το σπίτι; Κι όλα αυτά με αρκετή ανασφάλεια για το αν αυτό που κάνω πρέπει να το γίνει τώρα, αν είναι  δηλαδή ασφαλές να ακολουθήσω αυτή τη στιγμή το πλάνο Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής που είχα προγραμματίσει;

Ο προσωπικός γιατρός σας  και το έγκυρο κέντρο που εμπιστεύεστε θα σας κατατοπίσουν πλήρως για τις συστάσεις που υπάρχουν αυτή την εποχή για τη διαδικασία που σκοπεύετε να ακολουθήσετε. Ακόμα κι αν υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση ο χρόνος ποτέ δεν πηγαίνει  χαμένος. Είναι για εσάς μια πολύτιμη ευκαιρία να ενισχύσετε τον οργανισμό και τη γονιμότητα σας ταυτόχρονα! Η Διατροφή είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να το κάνετε.

Ενισχύω το ανοσοποιητικό σύστημα και ταυτόχρονα τη γονιμότητα μου

 

- ΒΙΤAMINH C

Μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και αυξάνει την παραγωγή και τη δράση των λευκών αιμοσφαιρίων, να αντιμετωπίσουν τους ιούς, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος και προάγει την ωορρηξία.

Τροφές που περιέχουν υψηλά ποσοστά βιτ C είναι: Πορτοκάλι, Κίτρινη και Κόκκινη Πιπεριά, Κόκκινο Λάχανο, Μπρόκολο, Λαχανάκια Βρυξελλών, Ακτινίδιο, Φράουλες.

Για την περίοδο που διανύουμε καλό είναι να λαμβάνουμε καθημερινά, συμπλήρωμα βιτ C ημερησίως.

 

- ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε

Η βιταμίνη Ε ανήκει στα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά για τον ανθρώπινο οργανισμό και βοηθά στην ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος απέναντι σε λοιμώξεις από ιούς και βακτήρια, ενώ ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα ενισχυτική βιταμίνη για την γυναικεία και αντρική γονιμότητα.

Τροφές που περιέχουν υψηλά ποσοστά βιτ Ε είναι: Αμύγδαλα, Ηλιόσποροι, Σπανάκι, Αβοκάντο, Φουντούκια, Μπρόκολο, Ελιές, Μαϊντανός, Ψάρια

Για την περίοδο που διανύουμε καλό είναι να λαμβάνουμε καθημερινά, συμπλήρωμα βιτ Ε ημερησίως.

 

- ΒΙΤΑΜΙΝΗ D

Η βιταμίνη D παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τα επίπεδα της σχετίζονται με την προστασία από λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Ταυτόχρονα επιβραδύνοντας τη φλεγμονώδη αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος βελτιώνει τις πιθανότητες ένα έμβρυο να εμφυτευτεί επιτυχώς στη μήτρα από την αρχή της κύησης.

Τροφές που περιέχουν βιτ. D είναι: Γάλα, Ψαρι, Αυγό, Τυρί, Μανιτάρια

Αφού ελέγξετε τα επίπεδα και σε συνεργασία, με τον προσωπικό γιατρό σας είναι ασφαλές και προστατευτικό να λαμβάνετε την περίοδο κάποιο συμπλήρωμα Βιτ D

 

- ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

Είναι απαραίτητος για την παραγωγή σημαντικού αριθμού ενζύμων που σχετίζονται με το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά και για την παραγωγή σπέρματος στον άνδρα και ωαρίων  στη γυναίκα.

 Τροφές στις  οποίες μπορείτε να βρείτε ψευδάργυρο είναι: Κόκκινο Κρέας, Εμπλουτισμένα Δημητριακά ,Πουλερικά, Φασόλια, Ξηροί καρποί, Γαλακτοκομικά

Σε συνεννόηση με τον γιατρό σας και με βάση το ιατρικό ιστορικό σας μπορείτε να λάβετε  συμπλήρωμα Ψευδαργύρου

 

- ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ

Τα «φιλικά βακτήρια» ή προβιοτικά δρουν προστατευτικά στον οργανισμό και μελέτες έχουν  δείξει ότι μπορούν να ελαττώσουν τον κίνδυνο προσβολής του οργανισμού από  λοιμώξεις. Με δεδομένο ότι αρκετά συχνά κάποιες «κρυφές» φλεγμονές επηρεάζουν αρνητικά τη γονιμότητα καταλαβαίνουμε πόσος απαραίτητα είναι στην  καθημερινή διατροφή μας.

Μπορούμε να τα λάβουμε ως συμπληρώματα διατροφής αλλά και να βρούμε στις παρακάτω τροφές: Γιαούρτι, Μαύρη Σοκολάτα, Αρακάς, Ξινολάχανο, Κεφίρ, Ελιές.

 

 

ΕΡΡΙΚΑ ΠΑΠΑΒΕΝΕΤΙΟΥ MD, Msc, GP

Γενικός–Οικογενειακός Ιατρός
Health PromotionClinical Nutrition

Υπεύθυνη τμήματος Διατροφής & Μεταβολισμού «ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΥΓΕΙΑ»